Litt om teambuilding!

SKI-NORDIC-WOMEN-MASS

Hvordan bli gode sammen? Jeg har vært og er utrolig priviligert som får gleden av å være i et miljø der alle ønsker å bli best. En unik prestasjonskultur som gjør at du lærer utrolig mye om deg selv som menneske. Vi er alle ulike og i et lag er det viktig å behandle alle ulikt. Det er kanskje den største forskjellen som ble gjort i norsk damelangrenn. Fra å behandle alle likt til å behandle alle ulikt. Vi har alle forskjellig bakgrunn, oppvekst og utviklet forskjellig personlighet. Det som er viktig for meg kan være helt uvesentlig for en annen. Det vi har felles er at alle vil stå øverst. Alle er ute etter utvikling og alle er villig til å legge ned jobben som må gjøres. Hvordan jobber man sammen i et lag der lagvenninnene dine også er de største konkurentene? Det er kanskje lett å tro man vil holde noen kort tett til brystet, men noe av grunnen til norsk damelangrenns suksess er netopp måten man har jobbet sammen på. Øvelser som å sitte i ring, snakke om vanskelige ting som igjen har ført til at man kjenner hverandre bedre. Dette igjen vil skape større forståelse og kjenneskap om hverandre. Tilliten øker og man knytter tettere bånd. Vis jeg lærer bort noe jeg er god på vet jeg at mine lagvenninner vil lære bort noe tilbake. Og mislykkes jeg med et renn og mine lagvenninner lykkes er det lett for meg og unne de sukse netopp fordi jeg har bidratt på min måte til at de lyktes.

10 km Women Classic Mass start

Det er farlig å påstå noe som helst men jeg tror damelandslaget i langren kanskje er d laget i norge som samarbeider best. Uavhengi om man driver lagspill eller driver individuell idrett. Treningsmentaliteten er enorm og det er hele tiden fokus på å ta riktig valg. Innenfor hver enkelt økt men også i dagliglivet. Toppidrett handler om valg og handlinger i hverdagen, gjøre flest mulig av dem bevisste. Valg som når du skal stå opp, hva du spiser, når du skifter etter treningen, hvor kjapt du inntar restitusjonsmåltidet til hva du gjør mellom øktene, shopper du eller slapper du av.   D er ingen fasit på hvordan man blir best, men noen valg er åpenbare. Det viktigste forkuset du kan ha er at du hele tiden skal gjøre ditt beste. DITT beste er godt nok. Du kan uansett ikke gjøre noe med hva konkurentente dine driver med. Derfor er det alltid en grei regel og gjøre det beste ut av hver treningsøkt. Hver hviledag. Gjør det du driver med: med 100prosent kvalitet. Du kan banne på at konkurrentene din gjør en god jobb, sørg for å gjør din egen jobb hakke bedre. Hver dag. Summen av treningskvaliteten du har hatt får du svart på hvitt når konkurransene starter. Da er det dumt å angre på at du kunne gjort ting bedre i opptreningsfasen.

DSC05903

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *